Himmelbjerg Golf Club Kommunikationspolitik

 

  1. Indledning

Himmelbjerg Golf Club (HGC) anerkender vigtigheden af effektiv kommunikation for at opretholde og styrke forholdet til medlemmer, besøgende og andre interessenter. Denne kommunikationspolitik har til formål at definere vores mål, strategier og retningslinjer for kommunikation for at sikre åbenhed, engagement og tilfredshed blandt alle involverede parter.

 

  1. Mål for kommunikation

Kommunikationen via HGCs kommunikationskanaler har til formål at informere om klubbens drift, herunder udvikling i klubben og på selve banen, arrangementer, turneringer og andre aktuelle emner. Kommunikationen skal således skabe bevidsthed om klubbens foretagender, og skabe forståelse for den måde, klubben drives og udvikles på.

Kommunikationen skal kunne engagere vores medlemmer, ved at fremme medlemsengagement gennem regelmæssig og meningsfuld kommunikation, om blandt andet klubaktiviteter, konkurrencer og andre sociale arrangementer.

Kommunikationen skal informere om ændringer, med relevans for klubbens medlemmer og interessenter, vedrørende klubbens drift eller faciliteter, med det formål at undgå misforståelser og skabe åbenhed.

Kommunikationen skal forbedre vores servicetilbud til medlemmerne af HGC, gæster samt besøgende, ved aktivt at indsamle feedback fra medlemmer, besøgende og gæster, og med det formål at bruge den til kontinuerligt at forbedre og tilpasse banen, faciliteter og vores servicetilbud.

 

  1. Målgrupper

Medlemmer: Kommunikationen skal skabe målrettet og relevant information til vores medlemmer, for at opretholde og fastholde et tæt forhold til klubben, og et højt medlemsengagement.

Potentielle medlemmer: Kommunikationen skal kunne tiltrække nye medlemmer, ved at kommunikere klubbens fordele, unikke egenskaber og medlemskabspakker.

Besøgende og gæster: Kommunikationen skal kunne informere besøgende om vores golfbaner, faciliteter og arrangementer, for at øge besøgsfrekvensen og fremme nye medlemskaber.

 

  1. Kommunikationskanaler

HGC ønsker åbenhed, og engagerede medlemmer, og modtager meget gerne feedback fra vores medlemmer, potentielle medlemmer, gæster og besøgende. Ønsker man at give feedback, hvad enten dette er ris eller ros, opfordres man til at sende en mail til hgc@himmelbjerggolf.dk, da vi gennem mailkorrespondance har mulighed for at svare direkte på henvendelser.

I kommunikationen til klubbens medlemmer, potentielle medlemmer, besøgende og gæster, benytter HGC sig af nedenstående kommunikationskanaler:

  • Hjemmeside: Opdateres regelmæssigt med grundlæggende information om HGC som klub, herunder åbningstider for klubbens faciliteter som Café Mulligans, information om turneringer, arrangementskalender, adgang til årsskrift, nyheder samt opsamling på information udsendt via klubbens sociale medier.

 

  • Sociale medier: HGC benytter sig af Facebook til løbende at kommunikere til klubbens medlemmer, potentielle medlemmer, samt til gæster og besøgende. Via Facebook er det muligt for HGC at kommunikere mere direkte, og aktuelt til alle klubbens interessenter. Facebook bruges til at kommunikere om aktuelt arbejde med klubbens baner, herunder eventuelle ændringer i baneforløb eller banelukninger grundet forhold, der påvirker muligheden for at benytte banerne. Fra HGCs side er Facebook alene tænkt som kommunikations- og informationskanal til medlemmer, potentielle medlemmer, gæster og besøgende, men bruges ikke til direkte dialog. Hvis man som medlem, potentielt medlem, besøgende eller gæst hos HGC ønsker at komme i dialog med klubben, opfordres man til at bruge klubbens e-mail (hgc@himmelbjerggolf.dk).

 

  • Nyhedsbreve: HGC sender regelmæssige nyhedsbreve til medlemmer med information om banerne, status på banearbejde, kommende arrangementer, resultater fra turneringer som klubben deltager i og andre relevante klubnyheder.

 

  • Arrangementer: HGC arrangerer løbende informationsarrangementer, hvor medlemmer kan deltage. Det kan være arrangementer om banedrift, arrangementer om træning, samt sociale arrangementer. Derudover afholder HGC hvert år generalforsamling, hvor klubbens redegør for regnskab, visioner samt kommunikerer om aktuelle emner.

 

  • Virtuelle informationsmøder: HGC arrangerer løbende virtuelle informationsmøder, hvor medlemmer af bestyrelsen, og hvis relevant andre ansatte i HGC, stiller op for at formidle information om arbejdet i bestyrelsen. Alle medlemmer inviteres til at deltage på møderne.

 

  1. Evaluering og tilpasning

HGC evaluerer regelmæssigt behovet for at revidere vores kommunikationspolitik, samt hvordan HGC kommunikerer via de benyttede kanaler. For at sikre kontinuerlig forbedring af kommunikationen, kommunikationspolitikken og brugen af kommunikationskanaler, benyttes feedback modtaget fra medlemmer, potentielle medlemmer, besøgende og gæster, samt erfaringer fra klubbens ansatte.

Denne kommunikationspolitik vil blive gennemgået og opdateret regelmæssigt for at sikre, at den er i overensstemmelse med klubbens overordnede mål og medlemmernes behov.

Ved at formuleringen af kommunikationspolitikken stræber HGC efter at skabe et stærkt, gennemsigtigt og engageret kommunikationsmiljø for alle involverede parter.